וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשערכים פוגשים ניו מדיה: כך יוצרים תקשורת ישראלית חדשה

13.9.2017 / 7:02

כשבני נוער מלאי מרץ ויצירתיות לומדים ניו מדיה ופרסום ורותמים את הידע שלהם למען החברה, בית הספר מממש את ייעודו החינוכי. צפו בקמפיינים שעשו תלמידי אורט שפירא שבכפר סבא לעמותת אתגרים, אחת מתשע, בטרם ועוד, ותראו איך הצעירים בישראל יוצרים מציאות חדשה

חדר קונטרול וואלה, אפריל 2016. ראובן קסטרו
חדר קונטרול וואלה, אפריל 2016/ראובן קסטרו

כבר עשרים שנה שבאורט שפירא בכפר סבא פועלת מגמת ניו מדיה ופרסום, אבל בשנים האחרונות נראה שקורה שם משהו מיוחד, וחריג מאוד בנוף מגמות התקשורת המקומי. באופן קבוע תלמידי המגמה זוכים בתחרויות הארציות ובהישגים מרשימים במיוחד, מפיקים סרטוני תדמית לעמותות, מעלים קמפיינים לגיוס המונים להדסטארט ומייצרים באזז אדיר ברשת. כל זאת מתוך התפיסה של רשת "אורט" שדוגלת בצמצום הפער בין עולם העבודה האמיתי ללימודים בבית הספר, ולכך שהלימודים יתאמו ככל הניתן את העבודה ב"תעשייה".

"בנינו סביב התלמידים סביבת עבודה מקצועית, כדי לתת להם את התשתית הכי נכונה וטובה ליצירה", אומר איתי אברמוביץ, מנהל המגמה באורט שפירא, שהפיק וביים תכניות טלוויזיה רבות עבור שידורי קשת, הטלוויזיה החינוכית ועוד. "לפני שש שנים, כשהגעתי, שמתי לב שיש פער אדיר בין מה שהתלמידים לומדים ובין עבודת השטח. המטרה שלנו היום היא לצמצם את הפער הזה ולהכשיר את התלמידים לעבודה 'האמיתית'. המטרה הזו גרמה לנו לחפש דרכים 'לפתור בריפים' של לקוחות שיש להם צורך ספציפי. כמו שבעולם העסקי לקוח מגיע אל משרד הפרסום או חברת ההפקה ומבקש פתרון קריאטיבי לפרסומת או סרטון תדמית, כך גם כאן אנחנו מפיקים סרטונים שבסופו של דבר יוצאים מאיתנו החוצה ויש להם ערך. במקום להפיק סרטונים לשם האימון, אנחנו מפיקים סרטונים למי שבאמת צריך אותם".

לא מדובר רק במס שפתיים. בשנים האחרונות הפיקה מגמת ניו מדיה ופרסום באורט שפירא סרטים למטרות חברתיות ולעמותות כמו עמותת אתגרים, נעמת, אחת מתשע, SOS חיות, אח בוגר ועוד. כשבני נוער מלאי מרץ ויצירתיות לומדים ניו מדיה ופרסום ורותמים את הידע שלהם לתרומה חברתית, בית הספר למעשה מממש את ייעודו החינוכי.

הקמפיין החברתי שעשו תלמידי אורט שפירא לעמותת "בטרם"

"הערך החברתי והחיבור הרגשי של התלמידים משחק תפקיד גדול"

"פיתחנו מודל בו אנחנו מלווים את העמותות, והן מקבלות מאיתנו מעטפת מקצועית. התלמידים לומדים תסריטאות, צילום, הפקה, בימוי וגם משחק ויכולים לקחת עמותה ולייצר לה סרטון שלם, תדמיתי או פרסומי"

"כשנכנסתי לתפקיד הבנתי שכדי שהתלמידים באמת יפרחו ויוכלו להשתלב בתעשייה בעתיד, הם צריכים להבין איך להתמודד עם בריפים מהעולם האמיתי", מספר אברמוביץ'. "כולם היום רוצים להיות בדיגיטל, אבל הבנתי שיש סוג אחד של מוסדות שאין להם תקציב בדרך כלל להפקת קמפיינים גדולים, ואלו כמובן העמותות. כידוע, עמותות בארץ לא חסר, והצורך שלהן במי שיפיק עבורן סרטים תדמיתיים או סרטוני פרסומת הוא גדול. לכן פיתחנו מודל בו אנחנו מלווים את העמותות, והן מקבלות מאיתנו מעטפת מקצועית. התלמידים לומדים תסריטאות, צילום, הפקה, בימוי וגם משחק ויכולים לקחת עמותה ולייצר לה סרטון שלם, תדמיתי או פרסומי".

אברמוביץ אומר שהחיבור הרגשי לעמותה רק מוסיף. "הערך החברתי והחיבור הרגשי של התלמידים משחק תפקיד גדול והוא רק עוזר כאן. העובדה שהתלמידים נחשפים לפן החברתי עומדת בפני עצמה. מה שמדהים זה שככל שהתחלנו לעבוד עם העמותות, ההזדמנויות התחילו להגיע אלינו. לדוגמה, יצרנו קמפיין פנימי למען האגודה למלחמה בסרטן בו מאה תלמידים מבית הספר לקחו חלק ושני ספרים מהעיר עשו להם גלח לעיניי המצלמות. יצרנו מכל האירוע סרט וגם צילמנו את הכול בפייסבוק לייב. כמות היח"צ שקיבלנו על המהלך הייתה מטורפת, מה שהביא אלינו עוד עמותות שהחלו להתעניין בעשייה שלנו ולבקש שנעשה עבורם סרטים. לכן הנוסחה מבחינתנו היא שאנחנו עוזרים לעמותות, והתלמידים בתמורה עושים משהו עם ערך חברתי גדול ומשמעותי יותר. זה מעבר לבגרות בתקשורת וכמובן, יש לסרטונים חיי מדף ארוכים והם נשארים לאורך זמן ועושים שינוי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הקמפיין החברתי להעלאת המודעות לסרטן השד

כשאברמוביץ נשאל איך התגלגל מעולם ההפקות לבית הספר, הוא מספר שחיפש יציבות, אבל מצא הרבה יותר. "הגעתי מעולם התקשורת. עבדתי עם גופי השידור הכי גדולים, ביימתי את האח הגדול והפקות ענק אחרות. באיזשהו שלב בחיים התחלתי לחשוב על עוד כיוונים. הבנתי שאני רוצה לעבוד במקום יציב ולאורך זמן, ואם יש משהו שחסר בעבודה בתעשיית הטלוויזיה הוא יציבות. בגלל שסיימתי את סמינר הקיבוצים עם תעודת הוראה, התחלתי לחשוב על כיוונים מהסוג הזה. כשהגעתי למגמה ראיתי עד כמה הידע שלי, מעולם ההפקות והטלוויזיה, יכול לתרום כאן".

"אני באמת מרגיש שעשינו בשש השנים האחרונות שינוי אדיר לגבי איך ללמד תלמידים בצורה שתכשיר אותם לשוק העבודה", הוא מסכם. "מה שמרגש הוא שאנחנו רואים ששישה מתוך 30 התלמידים שמסיימים השנה את כיתה יב' הולכים ליחידות ההסרטה בצה"ל והרבה ממשיכים הלאה, בתעשייה עצמה. זה מאוד מרגש ונותן אישור על העבודה שאנחנו עושים ושאנחנו בכיוון הנכון".

צפו בקמפיין החברתי לעמותת אתגרים

וואלה! NEWS בשיתוף רשת אורט ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully