וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חינוך טכנולוגי הוא בסיס להיקלטות מוצלחת בשוק העבודה"

10.9.2017 / 8:08

מסלול לימודים שמבטיח התמחות ומקום עבודה בהמשך, חינוך שפותח בפני התלמידים את כל האופציות והשכלה שמעניקה זווית ראייה לחיים. צפו בשלושת בוגרי אורט, אנשים המובילים בתחומם, מספרים כיצד החינוך הטכנולוגי שינה את חייהם

ShutterStock

ענף ההייטק הוא אחד הענפים החשובים בכלכלת ישראל, והמדינה מיתגה את עצמה בעשור האחרון כאומת הסטארט אפ הודות לשפע פיתוחים טכנולוגיים שונים. לשילוב בין לימודים טכנולוגיים לבין ההשתלבות בשוק העבודה יש חשיבות רבה לשגשוגו של ההייטק הישראלי, אך גם לתחומים רבים הנוגעים לחברה בישראל.

אתר וואלה! NEWS ליווה את פתיחת שנת הלימודים והחזרה לכיתות בית הספר ולחצרות גני הילדים במשדר מיוחד בהנחיית מרב מילר. במהלך המשדר קיימנו ריאיון באולפן השקוף עם תא"ל במיל מיקי בר, לשעבר טייס בחיל אוויר וכיום מכהן כסמנכ"ל בתעשייה האווירית ובעלים של חברת הייטק, ד"ר שמריהו רוזנר סמנכ"ל לראש מנהל מכללות ברשת אורט וסרן מתן דדון מחיל האוויר.

"אנחנו פותחים כיתות מפעליות", הסביר ד"ר רוזנר כיצד הלימודים באורט מכינים את הבוגרים לחיים ולהשתלבות בשוק העבודה בהייטק. "הלימודים מתחילים בבתי הספר התיכוניים וכבר שם תלמיד בוחר במגמה טכנולוגית ורואה את ההמשך בבתי הספר להנדסאים. הדגם המוצלח ביותר בבתי הספר להנדסאים הוא כיתות מפעליות - אנחנו פותחים כיתה עם המפעל, למשל בחברות כמו אל על, אלקטרה, קוקה קולה, מלונות דן ועוד תחומים והתלמידים מלווים על ידי המפעל מהרגע הראשון, עושים את הסטאז' במפעל ומובטחת להם עבודה בו בתנאי שהם אכן מתאימים".

"אין ספק שחינוך טכנולוגי הוא בסיס להיקלטות מוצלחת בשוק, השוק משווע לאנשים טכנולוגיים", אמר תא"ל בר, בוגר רשת אורט. "החינוך הוא לחשיבה טכנולוגית. החינוך הטכנולוגי משלב לימודים משמעותיים במקצועות הליבה והתלמיד נהנה מחוויה כפולה - גם הידע הטכנולוגי שהוא צובר והמקצוענות וגם הידע התיאורטי. אין הסללה בחינוך הטכנולוגי - ההפך, יש לתלמידים את כל האופציות".

"שאלו אותי בכיתה ט' מה אני רוצה ללמוד ולא הייתה לי תשובה. הלכתי לבית הספר הכי טוב במעלה אדומים, זה של רשת אורט, נכנסתי אליו כדי לרכוש מקצוע לחיים והיום אני רואה איך העבר שלי משפיע על ההווה", אומר סגן מתן דדון, "אני מבין שהחינוך הטכנולוגי לא רק נתן לי פתח לשוק העבודה אלא גם זווית ראייה לחיים. מלמדים אותך לחשוב חדשני".

וואלה! NEWS בשיתוף רשת אורט ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully